הפרשנות של הילד והשפעתה על מציאות חייו


ויכוחים ומריביות בין ילדים הם דבר שכיח וכל ילד מגיב אליהם באופן שונה.
יש שאינם מוותרים, יש המתעלמים ויש כאלה שנפגעים ונסגרים. הסביבה נדמית בעיניהם עויינת ואכזרית, הם מרגישים קטנים וחלשים, חשים כי מוטב להם להיות לבד
ובוחרים להתרחק.
התגובות השונות נובעות מהפרשנויות השונות הניתנות לאותה סיטואציה והן תואמות את תפיסת עולמו הפנימית השונה של כל ילד.
מרבית המריבות בין ילדים נוצרות כתוצאה מפרשנויות שגויות.
 
כל אחד נתקל לא פעם בסיטואציה בה אמר דבר מה באופן תמים וכנה ואילו הצד השני הגיב באופן שאינו תואם ואינו פרופורציונאלי לרוח הדברים.
ישנם מקרים בהם דברים הנאמרים בהומור גורמים לצד השני להיפגע ולעיתים מחמאה הניתנת מתפרשת ע"י האחר באופן ציני ועוקצני.
לרוב, הפרשנות אותה אנו נותנים לדברים נדמית בעינינו כאמת צרופה ואנו מתקשים לראות את הדברים באופן שונה. אנו מתקשים לצאת מתוך עצמנו ולהבין
את הדברים מחוץ לתפיסת עולמנו הפנימית. כך יוצא שילד בעל בטחון עצמי גבוה יפרש דברים באופן שונה מילד עם נטייה להערכה עצמית נמוכה,
ילד עם חוש הומור יהיה בטוח שמתבדחים איתו ואילו חברו הרציני יפרש את הדברים בצורה מחמירה יותר.
ילדים בעלי נטייה להערכה עצמית נמוכה מרבים בפרשנות מקטינה וע"י כך מעצימים את חוסר הביטחון הקיים בהם.
 
היכולת לפרש ולהבין סיטואציות באופן שונה משאנו רגילים היא עניין של תרגול ואימון התודעה!

אימון אישי לילדים ונוער מעניק למתאמן כלים המאפשרים לו לצאת מתוך עצמו, לראות ולהבין אירועים בחייו מנקודת מבט שונה, דרך עיניו של האחר או כמתבונן מהצד. 
החוויה "החוץ גופית" מאפשרת למתאמן לראות את הדברים מתוך פרספקטיבה רחבה יותר ולערער על האמת האבסולוטית שלו הנובעת מדפוס מחשבתי הפועל באופן אוטומטי.

האימון מעודד את המתאמן לבחור בפרשנויות גבוהות ונעלות המיטיבות עם עצמו ועם הצד השני.
אימון התודעה ופיתוח המודעות הופכים עם הזמן לחלק בלתי נפרד מהמתאמן והוא מוצא עצמו מפרש את ההתרחשויות בחייו בצורה הולמת ומקדמת כחלק משגרת חייו. 
בהתאם לתיפיסת המציאות החדשה משתנות תגובותיו של המתאמן לסיטואציות בחייו והן המעוררות את תגובת הסביבה אליו.
כך הוא בורא לעצמו מציאות רצויה התואמת את תפיסת עולמו החדשה.
 
 
 
 
נייד: 054-6663443
  
לייבסיטי - בניית אתרים